streda 1. júna 2011

milé deti, fofrom fofrom (vol.1 - akcie apríl)

keď som začal písať tento "blog", tak som veľa času trávil za počítačom, čo súviselo s mojou vtedajšou robotou. to sa však časom zmenilo a na počítači trávim času menej. na jednej strane to je výborné (najmä pre mňa), na strane druhej potom nestíham zapisovať. a akcií a muziky je čím ďalej tým viac. kultúrno-archivárska nepriama úmera v priamom prenose. takže to zoberiem pekne fofrom všetko, čo som zameškal.

5.4. Praha - český rozhlas
kamarát Banán ma pozval do svojej fajnovej relácie Out Of Step a ja som veľmi rád pozvanie prijal. bol som síce chorý a v riti s hlasom po zabijáckom trojkľemokoncerte, ale aj tak som do štúdia dopratal gitaru a v priamom prenose vylúdil falošné tóny a roztrhol strunu. bol to skrz-naskrz príjemný večer. kto chce počuť kopec dobrej muziky a kecačky okolo toho, tu je to: http://www.rozhlas.cz/radiowave/jukebox (v rolovači naroluj reláciu OUT OF STEP s dátumom 5.4.2011, alebo si vypočuj hociktorú inú časť a určite objavíš dačo dobré)

Folkpunk Assault Minitour 2011
7.4. Brno - Vegalité (DxFxFx, Buzzycat, Igi Akustik Experience)
8.4. Trenčín - garáž 77 (DxFxFx, Buzzycat, Igi Akustik Experience, Jakub Tichý)
9.4. Martin - FBC (DxFxFx, Buzzycat, Jakub Tichý, Trent Barton)
zase sme si sami pre seba, pre svoju radosť a snáď aj pre radosť druhých ľudí urobili náš pomaly už klasický folkový výjazd. začalo sa na Morave. spotený som dobehol uprostred pokojného setu Igiho. prvý krát môžeme ožužlať nové vegalitovské priestory. atmosféru sa celkom podarilo preniesť. asi to bude ľuďmi. po hojných rozhovoroch idem ja. nalejem si fľašu zelenej a pivo a môj jubilejný stý koncert môže začať. je to pekné, že to vyšlo práve na Brno, lebo tu sa vyskytujem dosť často a ľudia sú tu neuveriteľne milí. a z nejakého nevysvetliteľného dôvodu ma tu majú radi. a ja samozrejme ich. takže som bol nesmierne rád, že som mohol osláviť s nimi. odohraté, dopité, oslávené. po mne ešte Buzzycat so svojim Kobainovským outfitom a potom potulné pitie až do obeda bieleho. pomaly sa to už v Brne stáva tradícia, uf, ťažká tradícia.
poobedný spánok u Buzzycata, kilo pomarančov a ide sa do Trenčína Igiho autom. cestou otravujeme s hrou "Hádaj na čo myslím". stretávame sa s Jakubom a Petrom a spolu nevieme trafiť na garáže. tam už pobehuje cháska punkrocková. Jablko s Gašpom robia klaunov a výborne sa uplatnia ako neplánovaní moderátori. celé je to jeden veľký chaos, po objave zelenej na stole sa k chaosu pridávam aj ja. Buzzycat, Jakub, ja a Igy nakoniec, ten to dnes podľa mňa vyhral, aj keď som sa bál ako to tu dopadne s jeho grunge folkom. po koncerte sa pokračuje rôznymi covermi rôznej kvality až kým nepoodpadávame do gaučov. oragnizačná zložka Mattik sa ešte asi tristo krát pre niečo vráti, a potom už pokojný spánok spoločensky unavených.
tretí a posledý deň minitour začíname prehliadkou Trenčína a obedom pri stanici. okolití majitelia podnikov teda pri názvoch nechali fantáziu doma (bufet Stanica, hostinec Výčap a podobne). po odovzdaní kľúčov pokračujeme do Martina. po dohode s majiteľom a po spočítaní ľudí sa zhodujeme na variante hrania v krčme namiesto na pódiu. je to dobrá voľba. a keď ešte odniekiaľ vytiahnu futuristickú lampu výzoru palivového článku, tak neni o čom. idem ako prvý, po mne opäť travesti Buzzycat a na záver vážení hostia Jakub Tichý a Marc (pod umeleckým menom Trent Barton). veľmi príjemá atmosféra sprevádza celé vystúpenie, väčšina ľudí sú naši kamoši a od toho sa to celé odvíja. ani sa mi moc nechcel domov, ale som vytiahnutý a čakaný cez celé mesto až do spíchova ku Buzzycatovi. minitour je zakončené v mise s jedlom a do toho praská slovenská ľudová rozprávka z platne. čo viac si priať?

12.4. - Praha - 007 - Red Dons (US), Declan de Barra (IRL), The Preacher And The Bear (SWE)
na tento koncert som sa veľmi tešil. Red Dons som mal napočúvaných zľava doprava, zhora zdolam, odpredu odzadu. k tomu dve folkáčiny, no neni o čom. prví boli kazateľ a macko, chlapec a dievčina zo Švédska, doplnený o rachitického klávesáka. Elin mala síce popsutý hlas, ale dodalo to odér úprimnosti a človečiny. sympaťáci od prvej noty. potom Red Dons. spevák Dough tiež chorý a ešte k tomu v klasickom sedmičkovom presse (o 22:00 koniec). zahrali iba zopár piesní, väčšinu práve z nového geniálneho albumu, takže som vpredu dupkal ako koník. hrali však veeeľmi krátko a zvuk tiež nič moc. nabudúce, určite nabudúce. to ich už dúfam dotiahnem na Slovensko. chce chcem chcem. zaslúžia si. od rozhovoru so symmpaťákom Doughom pri bare zrazu počujem akýsi HLAS. ako zhypnotizovaný idem za ním. Declan práve bez varovania štartuje svoj koncert. len tak naľahko bez mikrofónu a topánok spieva na celú sedmičku. to je HLAS. pri druhej piesni o priteľstva sa snažím nesmokliť. ale nejde mi to. vypínam brzdy emócií a je to opäť jeden z tých setov, ktorý prebehne ako sen. keď už zvukár musí vypnuť mikrofóny (komu môže vadiť folk preboha???), tak obor Declan zlezie pod pódium a dá poslednú pieseň novej dosky "Wind that shakes the Barley", aj s vysvetlením, ktoré pridá výpovedi tristo percent. máme tú česť, že folkovú časť interpetov hostíme v našej jaskyni. žiadny mulat ale. sú unavení a idú spať. turné je na konci, chápem, že prešli veľa míľ a nemajú chuť popíjať s pobudom ako som ja.
pozn: skús nahrávku Red Dons "Fake Meets Failure", je to jedna z mála kapiel, ktorú nestihol osud predkoncertného vyžhavenia. čiže keď pred koncertom dačo počúvam, aby som sa naladil na koncert tej kapely a potom to zabudnem. dosku "Fake Meets Failure" počúvam doteraz a je stále rovnako geniálne melodická a premakaná. z koncertom sa nič nezavrelo, ba skôr ešte viacej otvorilo.

13.4. - Praha - Lucerna Velký Sál - Tommy Emanuel (AUS)
môj trošku ofišl report z koncertu si môžete prečítať tu: www.superbeat.cz. Tommy je gitarový blázon a rodený zabávač, ktorý mohol radšej celú kapelu nechať doma a dostaviť sa iba sám s otrieskanou gitarou. nevadí, nabudúce. ale jedine zase na novinársky pass, platiť toľké prachy za snobskú Lucernu, to rozhodne nie.

14.4. - Ústí nad Labem - Café Max (DxFxFx, Tom77, Peťan Kotvička, Milosh)
rovno z roboty cestujem do Ústí. najprv zablúdim v Starej Boleslavi, kde sa upachtený túlam po nacistickom lesíku a na konci sveta nastúpim na môj vlak. niektoré časti Čiech majú strašne zvláštnu atmosféru nehybnosti, zabudnutosti a ukrývanej temnej histórie. po čuchu nájdme v Ústí kaviareň, kde hrám. maličká miestnosť s pár stolmi a pohodovými ľuďmi. obsadenie účinkujúcich je to isté ako pred mesiacom v Moste. Milosh to so svojím emo/grunge/folkom rozbehne prvý, aj keď rozbehne je veľmi divné slovo v spojení s jeho pomalou a citovou muzikou. Peťan zase predvedie "hele-kotě" folk, ktorý ma baví ešte menej ako naposledy, nič sa nedá robiť, musím ísť von na jointa. to som ale nemal robiť, lebo je to ešte horšie, a aj so mnou. meníme tada poradie a ide Hřebík aka Tom77. čím viac jeho koncertov vidím, tým viac sa mi to páči. úprimný folkpunk, trošku ako staré české kapely bez kapely. seansu zakončím ja. stratil som kazoo. ináč klasika. vlastne aj to kazoo je klasika, lebo neni koncertu, aby som niečo nestratil. Lukáš si nás odvezie do Dubaja, kde spucujem dáke žrádlo a pivo a obalený psími chlpmi zaspím na pár hodín. zajtra totiž cestujem na opačný koniec Československa, takže budík je krutý.

15.4. - Michalovce - Terno - The Kľemones, Sistem Error, Strecha
Lukáš ma vezie do Prahy, kde zhodím gitaru a idem spolujazdou do Žiliny. šofér je trochu mimo, nepočúva navigačné, ani svoju ženskú, nieto ešte aby počúval mňa. ideme severnou trasou a ešte k tomu sa zastavujeme pre dáky bazmeg mikroskop na letovanie čipov, či čo. takže meškanie je jasné ako ranné zore. a keďže meškajú aj Kľemovci, tak je chvíľu dusno. ale iba chvíľu. na mieste činu sa dozvedáme o detinskom správaní miestnych, ktorí sa medzi sebou štvú na "nechodenie" na koncerty iných kapiel, atď. smutno-smiešne ja na tom to, že prečo takéto reči a nálady niekto vôbec počúva. účasť je (vraj vďaka tomu) mizerná. moc nesledujem prvé dve kapely, kecáme pri bare. či hráme pre dvoch alebo dvesto ľudí, vždy naplno. aspoň ja osobne nestrpím žiadne verejné skúšky. takže to rozbalíme a keď už sme merali takú kurva-diaľku, tak si tu užijeme. po koncerte ideme na nákup pochutín a spíme v nahrávacom štúdiu na okraji mesta. najprv ale prekecáme skoro celú noc na balkóne. je mi trochu ľúto kamoša Maťa, čo nám koncert robil, že musel na druhý deň do roboty. milý chlapec je to.

16.4. - Banská Bystrica - Tartaros - The Kľemones, DNO, Pre Mňa Za Mňa
po ceste z Michaloviec si dáme klasický kľemovský deň na cestách: pivo, ázia do žalúdka, hrad. tentokrát sme museli kvôli číne navštíviť obchodné centrum Zemplín, na pivo sme boli v temnom bare ako z Lynchových filmov, hrad bol jadnoznačne najlepší, Brekovský. keďže Ďuri sa v Michalovciach na koncerte trochu viac odviazal, vytrhol šnúru z komba, ale tak, že jack tam ostal. pred Tartarosom v Bystrici preto riešime veľmi zaujímavú (ale neúspešnú) operáciu. aspo nám ujde čas do koncertu. Pre Mňa Za Mňa ma celkom zaujali. mladí chasníci, odkojenci melo-punku, ale dávali tam čosi svoje, kurčacie. dobrý moment bol cover "Rape Me". vtedy som pocítil ako asi kedysi "tvrdí rockeri" brali Nirvanu, keď im nejaké mladé ucho falošne spieva "znásilni ma" priamo do pivných ksichtov. potom sme natiahli bačkory my. a na záver DNo. zo všetkých Christianových kapiel ma toto bavilo úplne najviac. obojpohlavný dvojspevový crustpunk, ale rokenrol ako hovado. fakt to valilo s neuveriteľnou razanciou a odpichom "třista-z-místa". pôvodne sme mali tento koncert hrať v Semafore, ale keďže ten dopadol ako dopadol, tak moc díky Mišovi, že nám vyšiel v ústrety a v šibeničnom termíne zrobil toto. a prišlo veru omnoho viac ľudí ako v Michalovciach. vážim si, že nie všetci žijú všakovakými malichernými spormi o hovienkach.

27.4. - Praha - Futurum - NoMeansNo (CAN), Epidemics (SWE)
opäť môj kapánek ofiko report tu: www.superbeat.cz. čo som nenapísal tam? mal som neuveriteľný splav na pivo a kúpil som si dve tour EP od NMN. jeden vinyl (Jubilation) je výborný a druhý divne pomalý s príznačným názvom "Old". plus k tomu asfalty od sympaťákov Epidemics a ich bývalej kapely (obidva výborné). v ten deň zomrela Poly Styrene (RIP), ale v Epidemics odkaz X-Ray Spex totálne žije ďalej. určite si čeknite nové Epidemics "No Reply EP". vyšlo aj v Čechách na labeli Dog Lovers Records v úplne inej verzii obalu ako inde a v ultra limitovanom náklade.

na dnešok hádam stačí, nabudúce o mojom Sugawara Spirit Minitour a o májových koncertoch a potom sa snáď konečne dostanem aj k muzike, čo počúvam a ktorú by som rád odporučil a poslal ďalej.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára