utorok 29. marca 2011

soundtrack bleskového marca 3.1

lenivý bastard sa prebúdza zo zimného spánku a prsty tepajú do kláves. dobieham stratený a zabudnutý čas rýchlosťou besného jaguára. ide sa na marec. ako som spomínal v minulom príspevku, konečne sa mi v Prahe koncom februára podarilo v bazáre na štrosmajeráku ukoristiť šumivý gramofón veľkosti decentnej dámskej kabelky a tak dobieham vinylový dlh a počúvam všetky nasyslené platne. takže hneď na úvod to najlepšie, čo ma opantalo na prelome mesiacov:

Obstacles - Dividual (2010, Play/Rec)
totálna pecka z krajiny lega, inštrumentálne klbko energie a melódií. dva koncerty ma presvedčili o absolútnej koncertnej forme kapely a toto LP ma iba dorazilo knokautom od divného obra na obale. neznášam odfláknuté booklety bez textov a podobne. a tuhľa krásny obal aj s vnútrom a to všetko od kapely, ktorá nemá texty (!). paráda.

Something Fierce - There Are No Answers (2009, Dirtnap Records)
už som tu kedysi spomínal portlandské vydavateľstvo Dirtnap a ich mega-jebový sampler a vôbec vydavateľský plán a kone, čo majú ustajnené, ani nejdem hovoriť. na sampleri sa mi najviac páčilo toto texaské trio. a potom zrazu narazím na ich vinyl, malý zázrak. kým som ešte nemal gramec, tak som sa pokúšal aspoň použiť download kód z platne, ale uprostred sťahovania sa podrbalo wifi spojenie v krčme. kristamárijá!!! tak musím čakať mesiac. ale vyplatilo sa. geniálny mix toho najlepšieho z punkrocku. nie je to nič nové, ale je to geniálne zahraté a texty nie sú trápne somariny o láske. neviem ako to tieto kapely robia, že zvuk majú zároveň čistý a zároveň dirty. nemôžem sa toho dopočúvať. chcem ich na koncerte, kristamárijá!!!

Sean Wheeer And Zander Schloss / Pascal Briggs And The Stokers - split LP (2011, veľa labelov)
hneď po ich spoločnom koncerte kupujem vinyl a doma nevychádzam z údivu. je to asi narotovanejšia nahrávka na našom súkromnom domácom vysielaní. a hlavne Pascal a Stokers ma zabíjajú. obyčajný country/blues/punkrock, ale s nádherným fílingom a od srdca. posledné dve piesne "Brothers Ans Sisters" a "If You Wanna Leave", tak to sú mohutné hity pangalaktických rozmerov. strana dvoch seniorských pankáčov Seana a Zandera je plná srdce trhajúcich country cajdákov a ja country môžem. plus, keď som videl, čo tí páni vystrihli za koncert. všetky stetsony sveta dole.

Embrace - s/t (1987, Dischord)
nájdené v bazáre. a ak mám veriť discogs.com, tak som vlastník originálneho pressu, aj keď ma mätie nápis "printed in France". na to ale sere pes, lebo to nič nehovorí o nespochybniteľnej kvalite tejto nahrávky. inteligentný a džentlmenský HC/punk, vysvetlite si to ako chcete. to všetko na čo ten bosohlavý maník siahne, je takéto dobré? kurva. platňa sa dá stále zohnať, keďže Dischord robí repressy starých vypredaných vydaní. neváhal by som ani chvíľu. (veď keď som to zbadal, ani som neváhal.)

Coliseum - House With A Curse (2010, Temporary Residence)
nemám platňu, ale na koncerte snáď zoženiem. od prvého počutia ma to divne chytilo za pačesy a nepustilo celý mesiac. nie je to jednoznačná a priama nahrávka, veľmi zvláštna atmosféra. je v tom niečo naliehavé a ťažké. akási bezmocnosť a tvrdohlavosť Hot Water Music mixnutá valivým HC/punkom. fakt sa to ťažko popisuje, ale v slúchatkách to počúvam stále dokola. strašne som zvedavý na koncert.

No Hope For The Kids - s/t (2006, Feral Ward)
áno, priatelia, ešte ma to nepustilo, už to trvá tretí mesiac. ich dosku som si normálne nosil so sebou na trase Praha - Slovensko, aby som ju mohol počúvať tam aj tam. som debil a milujem túto kapelu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára